Tuesday, April 10, 2012

IWAN SYAHMAN BERNASYID DEPAN MAULANA TARIQ JAMIL

Alhamdulillah pada penghujung March lepas, negara kita telah disinari dengan kedatangan ulamak yang tersohor di Pakistan iaitu Maulana Tariq Jamil Damat Barkatum. Kedatangan Maulana sebenarnya untuk tujuan rehlah selama seminggu di Malaysia, namun apabila suatu jiwa yang sudah diwarnai dengan daiyana mizaj (sifat dai,e), maka di mana pun kita pergi Allah akan qabul kita untuk buat kerja dakwah.
Begitulah yang berlaku pada Maulana yang mana akhirnya dengan persetujuan Syura Malaysia iaitu Maulana Hamid, akhirnya Maulana bersetuju untuk mengadakan tiga bayan iaitu dua di Sri Petaling dan satu di Kubang Bujuk. Walaupun tarikh yang ditetapkan untuk kubang bujuk terpaksa di tangguh oleh Maulana disebabkan masalah kesihatan, namun Maulana dapt mengqadhanya balik pada hari jumaat selepas tarikh itu.
Alhamdulillah Faqir dapat peluang untuk berkhidmat bersama Jemaah Maulana ke kubang Bujuk dan beberapa hari bersama Maulana di Mont Kiara KualaLumpur. Di KL,Faqir berpeluang menemukan Iwan Syahman dengan Maulana yang dulu dikenali sebagai Iwan Dangdut yang sekarang sudah mendapat hidayah Allah dan sudah diberi taufik untuk keluar 40 hari dan 3 hari beberapa kali. Maulana lah di Pakistan yang bertanggung jawab menyelamatkan seorang penyanyi masyhur di Pakistan yang bernama Junaid Jamsyed dari kegelapan dunia yang mana dengan asbab Maulana lah dia sekarang sudah mendapat hidayah dan telah bertukar dari seorang penyanyi kepada seorang penasyid lagu-lagu ketuhanan disamping kerja dakwah sepenuh masa. Maulana amat suka apabila diketemukan dengan Junaid Jamsyed Malaysia iaitu Iwan Syahman dan Maulana minta dia memperdengarkan sebuah lagu dan Iwan dengan senang hati telah memperdengarkar nasyid segalanya Allah di depan MAulana dan beliau amat terpegun dengan kelunakan suara Iwan. Iwan telah menghadiahkan sekeping cd nasyidnya kepada Maulana dan juga sekeping kepada Faqir...



ABU LAIBAH
10 APRIL 2012
HULU LANGAT

2 comments:

kinakona said...

Subhanallah untungnya. Doakan ummat!!

Rosmadi Nawi said...

Bohot accha kae nazam hae....