Wednesday, January 6, 2010

Untukmu wahai isteriku...


                                                                                                                                                                                                      Hari ini aku pergi....                                       

Meninggalkan kamu,
Meninggalkan anak-anak kita,
Meninggalkan rumah kita yang penuh
ketenangan.


Hari ini aku pergi...
kerana perintah dari Zat (ALLAH)
Yang telah memancapkan getaran
dihatiku
Ketika aku menatap mu....
Disaat malam pertama kita.

Hari ini aku pergi...
Untuk menyenangkan hati
Seorang yang telah korbankan
Seluruh hidupnya (Rasulullah)
Untuk kebahagiaan kita hari ini
Sehingga kamu dan aku berjumpa
Dalam keadaan Islam.



Hari ini aku pergi....
Untuk menghapuskan luka
Sayyidul Anbiyya Mohd SAW
Kerana lautan maksiat
Yang telah dibuat..
Oleh orang yang mengaku sebagai ummat


Jadi wahai isteriku!!
Aku pergi tinggalkan kamu..
Untuk datang kepada Zat ALLAH
Yang memiliki hati kamu
Hingga bersemi cinta diantara kita


Aku pergi meninggalkanmu
Bukan kerana aku aku tak menyayangimu..
Tetapi ada mata yang tak pernah
mengantuk..
Mengawasi cinta kita
Ada tangan yang akan memukul kita
Ketika cinta kita melebihi cinta
Kepada-Nya.


Jika esok...
Ketika kau terbangun dari tidurmu
kau tak dapati aku disisi mu...
Maka cepatlah bertasbih!!
Alhamdulillah...!!!
Alhamdulilllah...!!!

No comments: